Znaleziony temat: scenariusz lekcji wychowawczej w gimnazjum
Scenariusz lekcji wychowawczej w gimnazjum
Temat: Wytyczne dla uczniów dotyczące zachowania w szkole i w mieście
Cele lekcji:
– Uświadomienie uczniom, jakie zachowania są odpowiednie w szkole i w mieście
– Zachęcenie uczniów do przestrzegania zasad dobrego zachowania
– Wskazanie korzyści wynikających z właściwego postępowania w szkole i w mieście
Metody pracy:
– Dyskusja w grupie
– Praca w parach
– Indywidualna refleksja
Przebieg lekcji:
I. Wprowadzenie (5 minut)
Na początku lekcji nauczyciel przedstawi temat zajęć i wyjaśni, dlaczego jest on ważny. Następnie poprosi uczniów o wymienienie zachowań, które uważają za odpowiednie w szkole i w mieście.
II. Praca w parach (10 minut)
Uczniowie zostaną podzieleni na pary i poproszeni o omówienie, jakie zachowania uważają za nieodpowiednie w szkole i w mieście. Każda para przedstawi swoje wnioski reszcie klasy.
III. Dyskusja w grupie (15 minut)
Nauczyciel poprosi uczniów o omówienie, jakie korzyści wynikają z właściwego postępowania w szkole i w mieście. W trakcie dyskusji nauczyciel będzie zachęcał uczniów do wymienienia pozytywnych skutków dobrego zachowania, takich jak lepsze relacje z nauczycielami i kolegami, większe szanse na zdobycie pracy w przyszłości itp.
IV. Indywidualna refleksja (10 minut)
Uczniowie zostaną poproszeni o napisanie krótkiego eseju na temat tego, jakie zachowania uważają za odpowiednie w szkole i w mieście oraz dlaczego. Nauczyciel zachęci uczniów do refleksji nad swoim postępowaniem i wprowadzenia zmian, jeśli uważają, że są one potrzebne.
V. Podsumowanie (5 minut)
Nauczyciel podsumuje zajęcia i przypomni uczniom o ważności właściwego zachowania w szkole i w mieście.
Efekty:
– Uczniowie będą świadomi, jakie zachowania są odpowiednie w szkole i w mieście
– Uczniowie będą bardziej skłonni do przestrzegania zasad dobrego zachowania
– Uczniowie będą świadomi korzyści wynikających z właściwego postępowania w szkole i w mieście
Napisz komentarz do wpisu, powiedz nam czy Ci pomógł: scenariusz lekcji wychowawczej w gimnazjum